Ondernemen 2.0 – Caroline Helversteijn

In het dossier Ondernemen 2.0 interview ik ondernemers die digitale media inzetten bij hun bedrijfsvoering. Ik ben bijvoorbeeld benieuwd in welke mate deze verschilt met de manier van ondernemen voor de komst van digitale media en welke verwachtingen er zijn voor de toekomst.

Caroline Helversteijn (1964) is sinds december 2009 zakelijk leider van Vis à Vis. Begin dit jaar begon ze haar eigen adviesbureau voor de culturele sector.

1. Op welke manier ondernam je je culturele activiteiten voor de komst van digitale media?

Complete mailings met flyers, brochures en cd-roms. Zeer tijdrovend en kostbaar want alles moest er uiteraard piekfijn uitzien.

2. Hoe hebben digitale media de manier waarop jij je culturele activiteiten onderneemt veranderd en welke digitale media zijn daarbij het meest waardevol gebleken?

Door de digitale media kan je veel sneller en directer de klanten iets toesturen. Je moet wel altijd even contact hebben van tevoren en toestemming vragen, maar dan kan je direct via lnternet allerlei informatie sturen. Het promotiemateriaal kan men zelf verspreiden via Twitter, Facebook of LinkedIn. Voor mij zijn YouTube en Twitter en de combi daarvan het belangrijkste en snelste medium. Ook e-mail is nog wel belangrijk om divers materiaal en links door te sturen, maar ook foto’s delen via Picasa of filmpjes via YouTube is erg handig.

3. Welke huidige ontwikkelingen vind je positief/negatief en welke toepassingen zie je in de toekomst graag nog verder ontwikkeld worden?

Ik zie niet zoveel in Facebook gezien alle persoonlijke boodschappen die erop staan. Iedereen kan elkaars reacties lezen en dat vind ik ongewenst. Bij Twitter kan je ervoor kiezen om iets in het openbaar te vermelden, voor al je volgers of via een direct message (DM). Verder vind ik het feit dat alles op internet is terug te vinden niet zo’n goede ontwikkeling. Als je je account opheft, blijf je gewoon zichtbaar op het net. “Je komt er nooit meer vanaf”.

Wil jij ook je verhaal delen over hoe digitale media jouw manieren van ondernemen hebben veranderd? Vul dan deze drie vragen van dit formulier in.

Eerder verschenen:

Ondernemen 2.0 – Amber Luttmer
1 antwoord

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] verschenen: Cultureel ondernemen 2.0 – Caroline Helversteijn Cultureel ondernemen 2.0 – Amber Luttmer Deel deze pagina via onderstaande […]

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Laat een antwoord achter aan Cultureel ondernemen 2.0 – Geert Schoonbeek de Vlaming Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.