‘Crowdcomposed’ soundtracks bij A’dam E.V.A

A’dam E.V.A. – Amsterdam en vele anderen – is een nieuwe tv-serie van de NTR, VARA en VPRO. De manier waarop de stad en haar inwoners als decor gebruikt wordt, is vrij creatief en innovatief. Deze lijn hebben de makers doorgezet in hun (online) media presentatie. Zo bestaat de poster van de serie uit honderden kleine foto’s, zijn de filmlocaties inzichtelijk gemaakt via google maps en kun je zelf een soundtrack insturen.

Elke aflevering eindigt namelijk met een versie van het nummer ‘Ik kan blijven kijken’. Deze ode aan Amsterdam is speciaal voor de serie geschreven door Jasper Boeke en Robert Alberdingk Thijm. Peter Beense, Anneke van Giersbergen, flamenco zanger Carles Denia, trompetist Diederik Rijpstra en blueslegende Kaz Lux hebben al een eigen versie van dit nummer opgenomen en nu wordt het publiek gevraagd om hun versie. Op de website staan namelijk de akkoorden, de tekst, een pianoversie en een gitaarversie. Hiermee kun je dan zelf aan de slag.

Een mooi manier om bepaalde content naar een groot publiek te ‘outsourcen’, ofwel te crowdsourcen en dit geval dus crowdcomposing :). Daarnaast is het natuurlijk een ludieke manier om je publiek aan je te binden. De best versie wint namelijk ook een prijzenpakket met cd’s, boeken, A’DAM – E.V.A.- merchandise en een kijkje backstage bij Giel op 3FM.

 

2 antwoorden

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] Op mijn blog sprak ik al vaker over interessante digitale marketing voorbeelden: A’dam E.V.A, 10 jaar Senseo en uiteraard de videoclip van The Arcade Fire. De reclame-game Pleasure Hunt is […]

  2. […] Presentaties/Workshops « ‘Crowdcomposed’ soundtracks bij A’dam E.V.A […]

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Laat een antwoord achter aan Interactieve reclame-game Pleasure Hunt Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.