Presentatie aan muziekdocenten over e-learning en muziekonderwijs
Vorige week donderdagochtend gaf ik in het Heerlense Schunck* aan diverse muziekdocenten een presentatie over e-learning en muziekonderwijs.
In opdracht van het Scholingsnetwerk Kunstencentra Limburg wees ik in deze presentatie (zie slides hieronder) op de verschillende mogelijke perspectieven die men kan hebben op muziek, onderwijs, en ‘e-learning’.
Ik gaf aan onmogelijk dé waarheid in pacht te kunnen hebben en dus ook niet dé hulpmiddelen, dé pakketten, dé methodes of dé opties te bespreken, want iedere school, docent, leerling, methode of instrument is natuurlijk uniek en verdient eigen aandacht. Ook kon ik onmogelijk in de gegeven twee uur allerlei apps en tools uitvoerig bespreken, maar er staan natuurlijk ook honderden leerzame tutorials op internet.
Wat onderstaande slides wel bieden, zijn een breed perspectief op muziekonderwijs en wat dit (mijn inziens zou moeten) betekenen en verder een kapstok met interessante opties én de behandeling van de door de deelnemers vooraf ingevulde vragen.
* In mijn presentatie besprak ik ook kort het dossier over Auteursrecht en Muziekonderwijs waarin diverse gastbloggers (juristen, ondernemer) aan het woord komen.
Mindnote e-learning & muziekonderwijs
Na afloop van de presentatie stelde ik voor om elkaars ervaringen met en eventuele vragen over e-learning te delen in een nieuw dossier “e-Learning Lessen” op Mindnote.nl. Hiervoor heb ik onderstaand formuliertje met vragen samengesteld die wat mij betreft ook door docenten die niet bij de presentatie aanwezig waren ingevuld kan worden.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!