Gastcollege over Crossmedia Keuzes 3VOOR12/Amsterdam

Vanochtend was ik te gast bij de Hogeschool InHolland in Den Haag om voor studenten van de minor crossmedia te vertellen over de crossmediale keuzes van 3VOOR12/Amsterdam. Ik sprak kort over de historie van 3VOOR12, maar vooral over de inhoudelijke keuzes en strategische beslissingen die we maken.

In essentie vertellen wij lokale muziekverhalen via vier kanalen: tekst, foto, video en audio. Deze verhalen zijn gebaseerd op concerten, de gespeelde muziek en nieuwe releases, maar gaan ook over de locaties waar bands optreden, repeteren, op school zaten of waar uiteindelijk hun muziek belandt.

Hierbij is context altijd essentieel, ongeacht het medium waar de boodschap wordt gepubliceerd. Zo kan een tweet over een aanstaand optreden van een artiest in DWDD naast deze aankondiging ook bijvoorbeeld een vermelding hebben van een interview of sessie die onze redactie eerder met de artiest maakte.

Ondanks deze visie over onze kwaliteit, context, de lokale muziekcultuur en de verschillende kanalen, laveren we altijd tussen de spagaat van willen en kunnen. De voltallige redactie die immers enkel uit vrijwilligers bestaat, kan simpelweg niet altijd volledig volgens de vooraf bedachte opzet functioneren. Deze vijf ‘k’s (kwaliteit, kontext, kultuur, kanalen, en klub vrijwilligers) vormen zo de basisfilosofie van de huidige redactie van 3VOOR12/Amsterdam.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *